söndag 22 augusti 2010

DISKUSSION PÅ BÅT.

När jag nu var ute på en supplybåt utanför Grönland så fick jag tillfället att starta en diskussion ang. tuttrevolution. Det fanns 20 män på denna båt och en kvinna, det var jag. Jag satt ofta i rökrummet med matroserna och annat löst folk ur besättningen och snackade skit. Så en dag så gled killarna in på ämnet "bikini" och hur mycket som bör visas.

De tyckte att bröst var som vackrast i en liten trekansbikini.
-Varför det, undrade jag då?
-För annars så lämnar det inget åt fantasin om man ligger topless.
Jag talade artigt men bestämt om för karlarna (som är mellan 35 och 60 år) att detta är typiska bakåtsträvande argument att på nått sätt anse att det är rätt att skyla en kvinnas byst p.g.a. mannen s.k. jaktinstinkt.
Diskussionen var då i vild gång och det drogs upp argument som att "man skulle ju aldrig jaga en naken älg, aa för den är ju död"
Jag frågade då männen som satt samlade runt bordet i dutymess
-Så ju mer jag som kvinna exponerar min kropp desto mer ointressant blir jag för er män och eran jaktinstinkt?
Aa, det tyckte de ju. Så jag fortsatte.
-Då måste ju det betyda att jag, ju mer jag klär av mig, kan slippa olika sexuella påhopp och överträdelser?
Sen ville ingen diskutera mer.

Detta gjort mig väldigt besviken på mina skeppskamrater. I och för sig så var deras argument inpentade sedan äldre dagar. Men de fanns ju faktisk män i 35 års åldern med runt bordet och det känns lite väl bakåtsträvande att man som 35 årig man håller med om sådana gamla värderingar.

Jag avslutade i vilket fall hela diskussionen med att säga
-Killar med era argument så kan man ju tro att ni är födda runt sekelskiftet. Hej och välkommen till 2010. Det är ta mig fan dags för en tuttrevolt.
/Frida.

HAR DU OCKSÅ EN TEXT DU ÖNSKAR SPRIDA? SKICKA IN DEN TILL TUTTREVOLUTION@LIVE.SE

JOINA: TUTTREVOLUTION.

1 kommentar:

Puma sa...

Jag joinar
http://p-u-m-a.blogspot.com/2010/08/nar-ariel-fick-ben_23.html