söndag 27 mars 2011

VULGÄRA VÅRTOR.

Bysthållare är någonting jag bär som undantag. Kanske då brösten är menstruationsömma & minsta steg får dom att skumpa till i en smärtfull dallring. Kanske då jag ska träna & dom ska tvingas på plats. Kanske då jag finner det passande till dagens klädsel. Allt som oftast låter jag dock fett- & körtelpåsarna vila fritt med både hud & vårtor mot tyget jag bär. Jag hade förr aldrig reflekterat över att det skulle kunna ses som äckligt att inte täcka vårtorna. Någon måtta måste det ju vara på idéerna folk har, tänkte jag. Men..

..i slutet av månaden januari fick jag dock lära mig, genom visit på ett bystrelaterat forum, att töser som bär varken BH eller bröstvårtetejp agerar osmakligt, vulgärt, uppmärksamhetssökande, billigt & diverse andra tillmälen. Kvinnorna på forumet spottade friskt på tuttejpsvägrarna, även om det likaså fanns kvinnor där som förstod att det främst handlade om människor som var bekvämare utan BH & kanske tyckte att det såg bättre ut, & att tejp över bröstvårtor inte var en nödvändighet eftersom det inte är logiskt försvarbart att hävda att en dams bröstvårtor skymtade genom ett linne är en sådan degenererad syn i ett civiliserat samhälle. Tycka vad man vill om hur estetiskt/ickeestetiskt det må vara, men att förvänta sig att jag ska kleta på mig brösttejp var morgon för att inte göra någon stackare ledsen i ögat, det är då det fräckaste.

En sak ska antibröstvårtekvinnorna dock ha klart för sig att dom har rätt i;
visst är det billigt av en kvinna att välja bort bröstvårtetejp.
Att gå utan kostar ju ingenting extra!
*HYSTERISKT BURKSKRATT Á LA 90-TALS-TV*
/Marielle.

HAR DU OCKSÅ EN TEXT DU ÖNSKAR SPRIDA? SKICKA IN DEN TILL TUTTREVOLUTION@LIVE.SE

1 kommentar:

Patrick sa...

Snubblade över det här idag, och vill bara inflika en sak. Det finns (och det här är inside-info från diskussioner på tjejtoaletter) tydligen plagg som innehåller inbyggda fuskbröstvårtor, populära bland tjejer som bär BH som en självklarhet men ändå när de går ut på krogen vill få uppmärksamhet och provocera fram sexuell upphetsning hos grabbarna. Det tycktes också finnas någon överlappning med förkärlek för lösnaglar och solariesolbrännor/brun-utan-sol.

Oavsett vad som föder fram det här beteendet, så tror jag att man kan konstatera att det inte bidrar till att minska förekomsten av uppfattningen att synliga bröstvårtor har att göra med uppmärksamhetssökande och "billighet" ...