torsdag 9 februari 2012

MEN BRÖST ÄR JU SEX!

http://2.bp.blogspot.com/-zF0WXSn8gU0/TzPGQw_tpuI/AAAAAAAAAK0/ZZdxeWfF6r4/s1600/TUTTREVOLUTION%2Bllllll%2BAzze.jpg

MEN BRÖST ÄR JU SEX! Eller hur, är det så. Ren och skär fucking hårdporr, är vad det är. Så länge de sitter på kvinnor! Folk springer till de muslimska kvinnornas undsättning, begråter deras ”påtvingade” slöjor, FRIHET TILL KVINNOFOLKET vrålar de och fullkomligt våldför sig på andra kulturer och det fria valet, för fritt val innebär faktiskt också att man kan välja att inte ta av sig slöjan. Eller burkan, för den delen (så fuck you Frankrike). För vi i väst är ju så fria, ja. Fullkomligt. Om man bland annat bortser från faktumet att mina bullar är porr per automatik och jag tvingas skyla dem trots att hanar med större bröst än jag fritt får flasha behagen och ingen höjer ögonbrynen, mer än kanske av lite äckel.

It’s not the size of the ship that matters, it’s the motion of the ocean sägs det (och det är sant, för övrigt) så det spelar egentligen ingen roll om de har större eller mindre bröst än mig, det är principen. Men det är ju kvinnobröst, hallå… de har ju liksom mer… fett och typ… mjölk… och, ja. Ja, hur lyder argumenten egentligen? Varför är det så att jag måste oroa mig för bröstvårtor som kikar fram mer än min manliga kollega med genomskinligt linne? Varför behöver jag känna ett automatiskt sting av oro i och med postandet av den här fullkomlig oskyldiga och inte på något vis speciella bilden when a guy doesn’t even have to break a sweat och flexar bröstmuskler för kung och fosterland? Varför är det jag som söker uppmärksamhet när jag som befittad bara vill åtnjuta samma mängd frihet som vilken kukbärare som helst?

Och tycker du att det är privat och vill dölja dina fettklumpar, fortsätt dölja dem för all del – det är inte jag som hindrar dig! Men varför ska jag tvingas böja mig under din moraliska piska? Det är inte jag som utövar förtryck på dig, det är du som förtrycker mig. Du begränsar mitt fria val och av vilken anledning? Kvinnor objektifieras, heter det. Därför ska vi skyla oss! Varför ge det mer ammunition, liksom! Men snälla, ska du be våldtäktsoffren att sluta bära kjol nu också? Kan vi sluta låta ”the bad guys” sätta upp reglerna för hur vi ska leva våra liv, tack. Vore ju på tiden. Låt oss istället bli de som bestämmer över våra egna kroppar. Men folk tycker väl att det är ett icke-problem, det här med bröstflashandet. Tänk på barnen i Afrika!

Men många bäckar små, som det heter, och det handlar väl inte så mycket om att jag dör om jag inte får låta småtuttisarna lapa solljus på en parkbänk en sensommardag, nej. Det handlar som sagt om principen, gott folk. Principen som förbjuder mig att visa mina bröstvårtor när mansfolket får stoltsera med sina bäst de vill. Det handlar inte om det konkreta i att skaka fritt på pattarna, det handlar om tanken bakom. Att vakter kommer och talar om för mig att jag måste ta på mig igen när jag, likt många andra, drar av mig överdelen i en svettig koncertarena. Men killarna ju, hallå! De flinar, spela inte dum nu. Lilla gumman. Det hänger alltså på kuken. Är det jämställdhet? Icke.

Betänk detta, hur hade det varit om befittade förbjöds att ha shorts på sig, av samma anledning? BEN ÄR SEX skriker man istället. Så länge de sitter på kvinnor! Det är exakt samma princip som med brösten. Och, för den delen, det är exakt samma princip när det kommer till slöjor också – men nu vill man att folk tar av sig istället, allt för frihet liksom. Tänk om Frankrike lagstiftat om att kvinnor inte tillåts ha någon överdel på sig alls. Oj, oj, oj. Den folkstormen hade jag velat vara med om, bara för att kunna säga HAH VAD NU DÅ VA, VA, VA?! En föga trolig utveckling dock. Men det är inte samma sak! På vilket sätt? Det handlar inte om bröst! Juste. Bröst är hårdporr. I väst. Men hår kanske är hårdporr i öst? Öh… vänta… va?

Jag har ingen större lust att dra av mig tishan i vanliga fall, på samma sätt som jag inte gärna drar av mig något plagg utomhus då jag skyr solljus, men jag tänker fan ta och göra det ändå. Steka pattarna lite. Bara för att folk inte tycks fatta att det handlar om förtryck, ett förtryck som vi inte ser för vi är så fokuserade på att hetsa mot folk i andra delar av världen, de är så förtryckta! Vi är så fria så! Ett förtryck vi inte tycks registrera eftersom vi helt enkelt har accepterat den här inskränkningen på hur kvinnor får klä sig (eller inte klä sig). Why? Vi behöver inte titta åt öster för att stöta på diskriminering. Inte alls.

av Azze.

JOINA PÅ FACEBOOK: TUTTREVOLUTION
PUBLICERA EGEN TEXT: TUTTREVOLUTION@LIVE.SE.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Sjuk bra skrivet! Bifogar en relevant bild också. http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/431087_3026555777133_1059954379_3068876_1097190861_n.jpg

Anonym sa...

Haha, och nu såg jag ju att längre ner finns en nästan identisk bild.

Anonym sa...

Vad sägs om att börja med att protestera mot könssegregerade simhallar?

TUTTREVOLUTION sa...

Anonym#1:
Mycket träffsäkra båda bilderna (:

Anonym#2:
Vad har det med denna sakfråga att göra? Tuttrevolution fokuserar på parollen 'Sluta kontrollera kvinnors klädsel', ej på hela spektrat av rättvisefrågor. Inte för att dessa inte är intressanta, utan för att fokus då brister. Om det är någonting du brinner för uppmuntrar jag dig dock till fullo att strida för din sak.

/Marielle

Christoffer sa...

Bra skrivet. Den här bilden säger väl allt ;):

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=3026555777133&set=a.1452623309805.62219.1059954379&type=1&theater

TUTTREVOLUTION sa...

Haha ja, den har skickats hit tre gånger nu, påminner om Ethel-bilden & den är också hur bra som helst! :D

/Marielle

Anonym sa...

Angående det här du skrev om ben och shorts... förr i tiden var bara ben = sex. En kvinna i shorts skulle varit fullkomligt skandalöst. Går man längre tillbaka var ju till och med en kvinna i byxor fruktansvärt. VI KAN JU SE HENNES FORMER, liksom. Det här med brösten känns bara som en naturlig utveckling. Samhället fortsätter att förändras, kultur står aldrig still.

Anonym sa...

Men allvarligt talat, vem bryr sig om bröst....? Det handlar väl ändå om själ och hjärta och inget annat?
Visst jag medger att det är mysigt att somna vid min sambos barm, men det är ju bara en vardagsbonus.
Att hon mår bra och trivs i livet är det absolut viktigaste för mig.

Anonym sa...

Blir såå jävla trött på dessa diskutioner. Män hit å kvinnor dit. Är det bara kvinnor som är diskriminerade i samhället eller. Nä det finns också diskriminering bland män men det talas det alldrig om. Bara ett jävla gnäll hela tiden. Men vist gå du med bar överkropp en hel sommar så kan ju alla män gå utan shorts å karlsonger. Skulle det va ett bra samhälle tycker du. Lite skillnad på en mans bara överkropp å en kvinnas oavsett vad du säger. En kvinnas intimitet värdesätts mer än en mans men det fattar väll inte feminister so
Bara tjatar å gnäller om jämställdhet

TUTTREVOLUTION sa...

Nu är ju inte jag Azze men tar mig ändå friheten att besvara kommentarer.

Anonym I:
Precis, det är bara att kika i historien samt andra kulturer för att se att människas leverne inte är statiskt & ändå hävdar många att en bryst omöjligt skulle kunna synas avslappnat i ickesexuella sammanhang.

Anonym II:
Jag förstår tyvärr inte din kommentar, den tycks handla om bröstfokus i andra sammanhang än då bröst sexualiseras i vardagen? Sådan bröstfokus är däremot inte relevant vad gäller en kvinnas rätt att inte påtvingas extraplagg men det låter trevligt att du har en helhetshärlig sambo vars barm du kan somna intill :)

Anonym III:
Texten handlar inte om att bara kvinnor skulle vara diskriminerade & ingen hindrar dig från att föra fram fler mansfrågor i ljuset - jag uppmuntrar dig! Tycker att män på många vis kan behandlas förkastligt så engagera dig gärna helhjärtat i det. Att kvinnor oftast fokuserar på kvinnofrågor ser jag ingenting konstigt med.

F.ö. orimligt att jämföra bröstvårtor med könsorgan. En kvinna kan få gå utan topp så kan en man få gå utan topp, tycks kanske vara en bättre jämförelse? Inte för att jag skulle basera min åsikt ang. hur 'bra' ett samhälle är på hur påklädda karlar är. Personligen skulle jag anse att samhället är friare & därmed bättre utan klädtvång öht. men inte heller det är relevant för denna rättvisefråga.

Någon som tjatar & gnäller om jämställdhet är du. Vi agerar. Vi sitter inte & gnäller. & som jag sa, varsågod att agera även du. Ju fler som även tar upp mansfrågor desto bättre.

/Marielle

Björn sa...

Är det dina bröst på bilden har jag inga problem med att dem visas. De är ju riktigt eleganta.

https://sextoysonlinestore.com sa...

Tips på BILLIGA sexleksaker intimleksaker.com
Har köpt anal dildo på intimleksaker.com
Köpt Kamagra från www.intimleksaker.com
Rekommenderar intimleksaker.se och www.sextoyonlinestore.com