lördag 5 februari 2011

KANALISERA TILL KAMP.

Jag har stora problem med besvärliga reaktioner på idioti. Att reagera på tossigheter är positivt. Att bry sig är bra. Att reagera & bry sig så pass att det känns som om hjärnan ska explodera av gramse frustration över mänskligheten; mindre bra. Vad jag - vad du - känner i maggropen då någonting tycks fel i samhället, det är fröet som skall sås för förändring. Emotionell extremitet står allt som oftast i vägen för bästa hanteringen av det föränderliga fröet, & därför arbetar jag nu på att lära mig att stävja min omedelbara, känslomässigt kraftfulla respons på somliga mänskliga varelsers (i mitt tycke) tröga sinnen. Tänk att istället klara av att kanalisera all den energin på själva kampen för rätt, istället för att bli slutkörd av känslan av fel!

På sistone har jag aktivt arbetat för att möjliggöra energisk kamp istället för blott utpumpande känsla. Jag har arbetat aktivt för att klara av det svagsinta på det blå klotet vi vandrar. Verktyget jag använder: internet. Det kryllar här på teknikens syberplanet av dårskap från människor som tycker, vill provocera, eller bara är. För att bli invand & få grepp om 'fienden' ögnar jag genom kommentarsfälten på Aftonbladet.se & diskussioner på Flashback.org & Familjeliv.se. På så sätt betar jag av tyckare som tycker bara för att tycka, personangreppsfånar som anser att 'PK' är den grövsta förolämpningen som existerar & hysterikor som älskar att bråka om uppfostran & 'god moral'. Ett brett spektrum, alltså.

Jag har nu under en intensiv period till leda i text beskådat den ena dumheten efter den andra, & detta har fyllt sitt syfte! Efter att ha matats proppmätt med skeva tankar & med fascination studerat människorna som innehar dessa har jag blivit desto mer invand vid den beska smaken av ordspyorna & munnarna dom i en sur vomering kastas från. Nu undkommer jag att vibrera av suckan inför det mänskliga släktet då jag ser att tråden om hur stora bröst Familjeliv.se:s damer har, har placerats i kategorin 'Sex & Sånt'.

Jag kan den smaken nu, & den tenderar inte längre att brisera smärtfullt mot mina smaklökar, men den har inte upphört att väcka glöden som håller liv i den eld som vill förändra & förbättra samhället. Jag kommer aldrig att sluta strida för en attitydförändring som en vacker dag kommer att leda till att frågan om BH-storlek kommer att placeras inom 'Kropp & Själ'-delen av forumet istället för sexualitetsvrån. Jag vill uppleva den dagen då en kvinnas bröst är mer kropp än sex, & jag vill - & tänker - vara delaktig i den ystra dagens uppkomst.

Upp till kamp!
/Marielle.

HAR DU OCKSÅ EN TEXT DU ÖNSKAR SPRIDA? SKICKA IN DEN TILL TUTTREVOLUTION@LIVE.SE


JOINA: TUTTREVOLUTION.

4 kommentarer:

Candy sa...

Bra skrivet raring. :)

TUTTREVOLUTION sa...

Tack =)
/Marielle

Vicky sa...

Mycket bra skrivet! Vill också hjälpa till att sprida detta budskap!

TUTTREVOLUTION sa...

Jättebra Vicky! =)
/Marielle