torsdag 24 februari 2011

SAGAN OM MORFARS RESA TILL VILDA SKOGEN.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgpt3u3ZVeuTkJfZQ6x-KG1UbIcgXXhoVVK4SU1vS0ZsgX5ZNY0ku5M5BFy8uv1ZepPdeDYaEoHgns4yTAfIKVgXMJz7Zg_IUGdkPsMm4nF8scSELOeGv43DAhO5Ae3IeR6lguFaF2XKGY/s1600/TUTTREVOLUTION+llllll+Henri+Rousseau%252C+Dr%25C3%25B6mmen..jpg
Drömmen.

Idag besökte jag tillsammans med min mor & delvis lillasyster (hon gav upp efter blott en butik) tre second hand-butiker här i Boden. Jag fyndade LP:n Cedermarks - Min Nya Bad-Rock, Verla Däänsch Upa I Kålvråmp - en bok om ordspråk på Överlulemål, en barnpocket om Snagg som gör revolt mot en dålig kung, en bröstkanna för mjölk & grädde (mjölken sipprar givetvis genom bröstvårtan) & barnboken Sagan Om Morfars Resa Till Vilda Skogen.

Den föll jag brutalt för med anledning av dom färgsprakande, vackra bilderna målade av den franska konstnären Henri Rousseau (1844 Laval - 1910 Paris). Nu ikväll avnjöt jag den tillsammans med en florsockrad semla & döm till min positiva förvåning - mitt i boken blottar två yppiga kvinnor sina bröst (där till även hela härligheten mellan låren)! Att det är en 1970-talsbok är lika uppenbart som att den är underbar - på alla sätt & vis.

>>Eller vill du höra historien
om hur mormor & jag träffades & blev kära i varann?
Vi fick sällskap hem efter en maskerad.
Efteråt sa mormor att hon aldrig hade blivit förälskad i mej
om jag inte hade haft mask på mej.>>

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi5qGxfNASj_qXi5M2CllpFjae7Qf-NY73PV5IRlwCAsn08PjGlJbB4WgbT_IOk5__x_P6NIXmYq_8g6g9pzxTyiRrbbAJ84afx6fe17iAO6B7OWwMfdCxKpEx-K2fxqkK11XUrxNrWmgE/s1600/TUTTREVOLUTION+llllll+Henri+Rousseau%252C+Ormtjuserskan..jpg
Ormtjuserskan.
 /Marielle.

HAR DU OCKSÅ EN TEXT DU ÖNSKAR SPRIDA? SKICKA IN DEN TILL TUTTREVOLUTION@LIVE.SE

JOINA: TUTTREVOLUTION.

Inga kommentarer: